Tost ve Çay

Perşembe, Haziran 15, 2006

Eski Yıldızlar...

Pride and PAssion - 1984 (VHS!)

1984 NBA finalleri, Lakers - Celtics 4. Maç.

Sabah tost ve çayımdan (!) önce televizyonumu açtım ve NBATV 'de karşıma bu maç çıktı.

İlk çeyreğin son 4-5 dk'sını seyrettikten sonra aklıma şu soru takıldı:

Geçmişin starları acaba bugününkülerden daha mı iyi idi?

Belki ilk gençliğimden kalan tatlar sebebi ile tarafsız olmam çok zor ama, ben o eski maçları daha çok seviyorum. Nerede ise her maç 100+ skorlu, all-star havasında geçiyor ve takımlar bir-iki star'a yaslanmıyor. Bird, Magic, Abdul-Jabbar, James Worthy, Danny Ainge, Parish.... Başka da çok birşey söylemeye gerek yok bence..

Ben Bird-Magic çekişmesinin güzelliğini şu anda başka hiçbir iki oyuncunun üzerine oturtamıyorum.

Bir arkadaş şunu dedi sabah:

"Eskinin yıldızları bence çok başka,
aksini söyleyen gitsin bir serbest atış yaparken baksın Jabbar'a"

3 Comments:

  • Aynı maçın sonunda (uzatmaya giderken) Chief'in (Robert Parish), Magic'den Worthy'e geçen bir topu kesişi vardır ki... Bir pivotun ligin en iyi power forwetlerinden birinden bile azimle nasıl daha atak olabileceğini göstermek açısından kayda değer.

    By Blogger Sundance, at 2:08 ÖS  

  • Benim bir arkadaşım da şu yorumu yaptı "O iki kişinin dominant olması yüzünden diğerleri şut atmaya korkar durumdalar şimdi"

    Bunun en güzel antitezi, yine o 1984'deki dördüncü maçta, bıyıkları yeni terleyen Danny Ainge'in, maçın en can alıcı anında, Bird'den top isteyip üçlüğü yollamasıdır potaya.

    By Blogger Sundance, at 2:12 ÖS  

  • Maçlarda daha çok anlık zeka ve yaratıcılık kullanılırdı, bir ya da iki kişi üzerine birkaç varyasyonlu isolation setlerinden öte birşeyler vardı.

    Ben şahsen Isiah Thomas, Stockton, vb. izleyerek yetiştiğim için kendimi bugünkü gençlerden daha şanslı hissediyorum.

    By Blogger dark, at 2:26 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home